Friday, December 30, 2011

Azam tak tercapai, rekod macam2 lepas. :)

Wahh wahh wahhhh. Malam esok dah masing2 menyambut tahun baru, dan malam esok juga gaji aku masok. Haha tapi macam tade duit gak. Yelahh ! macam2 aku nak baya. Hutang je dekat 1/4 gaji aku, baya bil macam2 lagi. Yg tggl nanti ade laa dekat serat due. Haha bengong. Korang punye azam 2011 agak2 tercapai tak ? Hehe aku punye azam satu bende pon rasenye tak tercapai. #akupondahlupe Tapi tahun ni je macam2 rekod aku pecahkan. Haha. Takpe, hope so tahun 2012 tercapai azam baru aku. :) Nak tau pebende rekod2 hidup aku yg aku dah pecahkan tahun ni ? Haa ni salah satunyee.. 


Rambut paling panjang yg penah aku bela.
Wahaha macam bongok statement tapi kalau nk tau skang ni laa rambut aku paling panjang yg penah aku bela laa. Dah cecah dagu rambut depan aku. Sebelum2 ni sume stok smpai hidung je potong. :( 


Own transport.
Yeahh tahun ni aku dah ade own transport ! Sebelum2 ni sume stok waris punye. Motor bapak aku tak pakai, die bg aku pakai. Kereta pulak, die pakai 1 lagi, so 1 lagi tu tersadai maka aku laa sipemakainya, dan sekarang kereta 100% aku punye. Aku laa downpayment, aku laa baya tiap2 bulan, aku laa yg jage semua. Hahaha :)




Single paling lame.
Huh ! amazing kot. tahun ni aku paling lame hidup single, masuk esok setaun laa aku single. Kalau tahun2 lepas paling lame pon 2 bulan, tau2 dah ade yg baru. Tapi taun ni je 3x aku kene game ngn pompuan. Cibai betol. Semua sebab umor. WTH laa.pemikiran cetek betol pompuan ni. Tape laa. Maybe ade someone yg aku belom kenal lagi. Tunggu je laa. :)


Kerja paling lama.
Hehe nampak sangat macam sebelum2 ni aku keje kejap pastu cabut an ? Haha tapi betol laa, keje aku skang ni laa yg paling lame aku penah keje. Hampir setaun gak aku keje ngn company ni. Taun depan aku sambung study, tapi keja tetap keje cuma part time je laa. #sapenakbayaketetuweyyy






Janggut aku dah tebal .
Aku ni jenis lambat tumbuh bulu, janggut aku dari aku baligh baru skang nk menebal. Huh ! Rambut aku kalau aku botak awal tahun, akhir tahun baru boleh ikat. Lame nak mampos. Tu aku benci botak. 


Sebenarnya banyak lagi rekod2 aku yg aku dah pecahkan utk tahun ni tapi aku lupe laa apebende lagi. Bagi aku mase dulu laa nk ingt balik, nanti aku post. Hehehe. Yang ni azam aku utk tahun baru pulak... :)


Tukar jam yg betol2 original 
Jangan gelak ! yee sebelum ni aku pakai swatch tapi yg local punye. Seploh hengget je pon kat danau tu. Lepas ni aku nak cekau yg ori punye, RM230 je pon. :)


Makeover kereta aku sebelum aku sambung stud.
Aku study maybe dalam bulan 6 atau 7 camtu, so hope sangat laa aku dapat setelkan sume pasal kete aku sebelum aku masuk study. Aku nk tuka cermin depan, bumper, sportrim, poweramp, fuhh banyak lagi. Mahu habis 3K jugak. Hehe. Kang dah study banyak nk gune duit utk study pulak an. Takkan nak habiskan kt situ pulak...


Tambah koleksi kasut aku sampai cukup 15 pasang.
Skang ni baru ade 2 pasang favourite aku, macbeth. Ade lagi 13 pasang aku nak cari. Tak kesah laa kasut pape pon asalkan brand yg aku suke. Converse ke, pedro ke, puma ke, tapi macbeth laa paling best. :D







Make sure sambung study tempat yg aku aim tahun 2012.
Tu semua menjamin masa depan aku, takkan aku nak bergantung kat satu sijil je an sampai umur 40 ? Aku nak tambah sijil aku, senang kalau aku nak tuka keje ke. At least ade dip ke, degree ke. Bia laa kawen lambat, asalkan habis belaja cepat. :)


Jumpa someone :)
Hihihi yg ni bia laa semuanya takdir. Tak perlu laa an nak terhegeh2 dok cari. Kalau ada tu ada laa, tade nak buad camne. :)




Ubah diri aku kepada lebih kebaikan. 
Setiap tahun mesti ada azam yg ni, sebab kite sendiri tak tau dah cukup baik ke diri kite ni ? Yang boleh menilaikan diri kite ni hanye orang lain je, bukan diri kite. Sebab kite sendiri tak perasan camne perwatakan kite dengan orang lain. :)


#haa dah tau semua azam aku ? Korang punye ape pulak ? :)

No comments:

Post a Comment