Saturday, April 9, 2011

999

Hohohoii. semalam laa hari paling hapy bagi aku. sebab birthday aku! hehe. walaupun xsume membe aku wish kat aku tp aku wt cam biase jee. :( Haha abaikan. Esok aku cuti, so malam ni aku balik kg laa. Oke, aku cite satu bende yang 1st time aku buad. Hehe. call 999. Huh! Pernah buad ke? Bende ni kalau main2 mau kene tangkap. Camni citenyee. Tadi waktu aku balik n dah sampai pon area taman aku. Xjauh dari umah aku, ade laa something nih kat tengah2 jalan. Tau pebende? Perghh bapak ular sawa siot! Naseb bek aku xlanggar, kalau aku langgar naye aku kene patok. Nak gegar taman aku kang aku kene baling ngn kuali lak. Yelaa, kol 2 pagi ketok pintu umah org. Nak tk nak demi menyelamatkan kawasan taman aku, ecehh ayat xleh blaa. Hahaha. Aku call laa 999. Aku ingt call je teros dtg bantuan. Adoii ular tuh sempat masuk kebun lagi. 

Macam sia2 je aku call. Mintak tu laa, ini laa, macam2 laa die tanye. Pastu die pasing kat JPA daerah aku, so JPA call aku. Tanye tuh tanye ni last2 jawapannye nanti die akan pantau je laa. Kalau ade tuh ade laa, xde nak buad camne. Haloo, kalau on the spot aku call 999 tuh terus datang kompom dapat tangkap ular tuh. Erghh! JPA pon datang, jumpe aku sorang. Neves gak laa. Hahaha. Aku rase mesti ade punye laa dalam palotak JPA tuh aku kelentong diowang pagi2 bute nih. Ularnye boleh pulak xjumpe time JPA cari. Aku yang segan. Tapi takpe, aku tak tipu pon bende nih wey. Watpe nak takot. Dah xjumpe, maybe gelap an. Susah laa nak cari, dengan semak2nye. Esok luse jumpe laa tuh. Btw, aku dah berpengalaman buad panggilan 999 yang betol, bukan PALSU. Hahaha. ^^

No comments:

Post a Comment